~ Jemuran Bra Terpanjang di Dunia ~

2 comments



Pagar Bra Cardrona adalah wilayah yang kontroversial di Central Otago, Selandia Baru, di mana orang yang lalu mula menambahkan bra ke pagar jemuran, akhirnya berkembang menjadi sebuah tempat yang terkenal dengan ratusan individu bra. Pagar ini berada di jalan awam dan berdekatan dengan kawasan penternakan di daerah Lembah Cardrona Wanaka barat daya.

Bra Fence telah bermula antara Krismas dan Tahun Baru 1999, ketika empat bra perempuan diikat di pagar kawat di tepi jalan. Alasan asli untuk bra yang melekat pada pagar tidak diketahui.

Penyebaran berita tambahan, yang tersisa dipagar oleh pemilik tanah tempatan, dan lebih banyak bra mula muncul. Pada akhir Februari ada sekitar 60 bra, tetapi pada ketika ini mereka semua ditanggalkan. Hal ini dilaporkan di sumber tempatan, dan cerita yang diperoleh penyebaran luas melalui media Selandia Baru, mengarah ke lebih banyak bra muncul.

Pada Oktober 2000, jumlah bra telah mencapai sekitar 200, dan lagi banyak pagar dibersihkan dari bra dan kali ini cerita bahkan menyebar lebih luas, seperti pagar yang saat ini menjadi beberapa tempat yang unik, dan media sebagai sumber dari jauh seperti Eropah menjadi lebih tertarik pada pagar.









p/s - wow..can't believe my eyes..hehe..

sumber - BeritaUnik.net

2 comments

January 22, 2011 at 2:23 AM

hahaha. gelinyaa. euw.

Reply
January 22, 2011 at 8:13 AM

hehe...pmandngn tu..hehe...

Reply
Post a Comment